Brøndby Judo Klubs hjemmeside

Hold

I Brøndby Judo Klub har vi hold for alle. Læs her om de forskellige hold.

Forælder/barn:

Fra ca. 3 år til ca. 7 år – begyndere og øvede. På forælder/barn holdene deltagere barnet sammen med en forælder. Vi har meget fokus på at lege – men sådan at vi samtidig får udviklet motoriske færdigheder og lærer lidt judo. Børnene kan tage bamse-gradueringer (de større børn kan også tage de første bælte-gradueringer) – og de forældre som ønsker det, kan også tage de første senior gradueringer.

Børn/ungdom:

Fra ca. 7 år til ca. 14 år – begyndere og øvede. På børn/ungdom er der fokus på børnenes motorik samt at opbygge en rimelig kondition og styrke. Træningen indeholder både teknisk judo træning og leg. Vi arbejder både frem mod bælte-gradueringer (børn og ungdom) – og træner også frem mod stævner, hvor vi prøver at kæmpe rigtigt.

Kamphold:

Fra ca. 12 år – øvede. På kampholdet arbejder vi målrettet med at forberede os til stævner. Med træningen opbygger vi en stærk kondition og styrke, og fokuserer på at udvikle den enkelte kæmpers kampteknikker.

Senior:

Fra ca. 14 år – begyndere og øvede. Træningen er tilrettelagt sådan, at man både kan deltage som motionist og som kæmper. Der lægges vægt på fysisk træning (balance, udholdenhed, styrke, smidighed og koordination) såvel som træning af judo teknikker. Vi lægger meget vægt på fællesskabet – og at der skal være plads til alle.

Judo4All:

Judo4All er judo for personer, som ikke kan deltage på lige fod med andre judokæmpere i mainstream judoklubber. Årsagerne hertil kan være mange – både fysiske og psykiske.
Vi har 2 Judo4All hold: "J4A1": Almindelig judotræning for alle fra 8 år og "J4A2": Specialtræning af teknik for øvede judokæmpere.
Du kan læse mere om Judo4All træningen her.